Monday, July 5, 2010

15 minggu

"sumber dari babycenter.com"


Harini 1st time saya berpuasa ketika pregnant, apa2pun saya tetap kena puasa sebab nak ganti sisa2 puasa yang tertinggal tahun lepas, mula2 saya ragu2, risau & macam2 lagi yang saya fikir..mula2 saya takut saya tak tahan lapar macam selalu or rasa nak muntah bila lapar sangat or rasa nak pengsan bila lapar sangat tapi alhamdulillah setakat pukul 4ptg ni, saya masih bertahan lagi..mudah2an Allah bagi kekuatan untuk saya habiskan puasa ni & dipermudahkan untuk saya menjalani ibadah puasa yang bakal menjelang nanti..InsyaAllah mudah2an..

Tengahari tadi saya pergi check up for pregnancy lagi..baby dah masuk 15minggu & baby saya sihat2 saja..bila saya check berat badan, berat saya cume naik 0.5kg jerk..haip?? hati dah mula risau dah...risau kalau2 baby tak cukup makan ke sebab naik cikit jerk..tapi kalau ikutkan saya makan banyak...tapi doktor kata semua ok jerk..aik??...Big Daddy pun tertanya2 kenapa berat naik cikit jerk walaupun saya makan banyak...huh..tapi bila dah tanya2 dengan orang2 yang berpengalaman, kalau naik dalam 0.5kg untuk awal2 pregnant tu bagus sebab nanti kita tak terlalu obesiti..kalau naik banyak sangat pun nanti doktor marah sebab nanti senang kena penyakit lain kalau gemuk sangat..nanti dah masuk 5 or 6bulan ke atas baru akan naik dalam 2kg setiap bulan...fuh! baru hati rasa lega..*wink*


Mood harini: sihat, tapi terasa nak makan nasi putih + ikan 3rasa...wahahha

2 comments:

AizaZiha said...

nt kite p mkn ikan siakap 3 rasa same2 nk x..hehe..sedapnyaaaa..

Salasiah Ammar said...

nak2..yeyeh makn ngan kak gee ;p