Friday, March 18, 2011

Botol susu BPA FREE

Baca dari blog Dda Ly, pasal botol susu BPA FREE...sebenarnya sebelum ni saya juga kurang prihatin dan kurang faham pasal BPA ni.....sebab sebelum ada anak, lagi la tak amek tahu...huhuhu....kalau saya, saya guna je botol yang saya rasa cantik designnye...hahahha...tapi sejak kes botol ada BPA ni diwar2kan...saya baru faham & tahu bahaya yang sebenarnye...sebelum terlambat, lantas saya membuang botol2 Medina yang ada BPA...dari apa yang saya baca & google, kalau bawah botol tu ada tulis No. 7 or PC (polikarbonat), sila jangan beli sebab botol tu la yang ada BPA, kalau nak yang BPA FREE, ada tulis No.5 or PP (Polypropelene) tak pun kaler botol tu macam kelabu2 & lembut sikit, tak sekilat botol yang ada bahan BPA...tapi kebanyakkan baby store memang jual yang BPA FREE...tapi ape2 pun, lebih baik dapatkan advice dari jurujual dulu...tapi tak semestinya botol yang mahal je yang ada BPA FREE tau...


milk storage

BPA FREE

Botol yang BPA FREE tapi Medina tak mau semua botol ni...hahhah sebab puting tu tak sesuai ngan Medina ;p

taraa...akhirnye Medina guna puting jenis ni...murah je...sila dapatkan di farmasi berdekatan....wahahha

++ Love is in the air ++

4 comments:

Dda Ly said...

:) damia pon same...nak puting doc baby jgak..sbb tu aritu tak jadi amek pureen bpa free yang wide neck..hihi

Salasiah Ammar said...

dda ly: tu la...doc bby jgk yg jdik pilihan...tp bgus gak, puting tu murah jerk..hahahha

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

a'ah sekarang ni kecoh pasal isu botol ni kan..alamak!! nanti kena pakai botol susu cap gantung jerlah..selamat...heheee...maluuu

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Salasiah Ammar said...

waffa: susu cap gantung mmg paling selamat...hahhahaha