Monday, March 7, 2011

Perjalanan hidup Mama Medina

Sepanjang 82 hari ni, Medina masih breastfeed (BF) sepenuhnya...saya berazam nak cuba exclusive BF untuk Medina sampai umur Medina 6bulan...kalau lebih lagi bagus huhuhu...harap2 bekalan susu untuk Medina mencukupi...dan Allah masih membekalkan susu yang banyak untuk saya berikan kepada Medina...

Hari2 seawal jam 6pagi saya akan bangun, selepas sembahyang subuh dan menyiapkan diri, saya terus sarapan dan minum susu...minum susu dah jadi wajib buat saya sebelum keluar rumah..huuhuh tu tak campur lagi bekalan susu ke ofis...;p...bukan Medina je yang minum susu, mama Medina pun wajib minum susu...heheheh ok sambung balik, semua benda kena buat laju2 sebelum Medina terjaga..selepas siap, saya prepared pulak susu untuk bekalkan Medina ke nursery, lepas tu tukarkan diaper Medina dan BFkan Medina sebelum hantar Medina  ke nursery..biasanya Medina akan tidur semula selepas BF...so saya akan senang hati sebab tinggalkan Medina dalam keadaan kenyang..;)

Di ofis, sampai2 je, pkl8.30pg, saya terus pump susu sesi pertama, saya gunakan pump jenis Medela swing..tapi kalau kawan2 ada budget lebih, boleh try gune Medela FS..;) lebih menjimatkan masa..next session pulak, pkl 11.30pg dan seterusnya pukul3.30ptg...begitula time pump hari2....sampai kakak cleaner kat ofis saya pun dah tau time saya...hahahah nampak macam leceh tapi bila dah biasa, saya dah tak kesah lagipun saya sangat happy sebab dapat BFkn Medina sepenuhnya...so far memang sempat pump 3kali je diofis...tapi cukupla untuk menambah stok susu untuk Medina di nursery.

Balik je ofis, terus ambil Medina...sampai rumah, BF kan Medina dulu sampai Medina tertido sebelum buat kerja2 lain..kalau tak tido, big daddy akan tolong layan Medina...lepas BF kan medina, saya terus cuci baju, smbil tggu baju basuh, saya siap2kan barang2 Medina untuk ke nursery esoknya pula, simpan susu2 yang dah dipump dalam peti, basuh botol2 susu Medina, kemas2 rumah mana yang sempat, masak jika sempat & rajin heheheh, sembahyang, makan dan jemur baju..lepas settle semua, baru saya berkesempatan untuk mandi...hahah baru berkesempatan tu yang tak tahan...kalau tak sempat?? adakah saya tak mandi?? wahhaha oh jawapannya, saya wajib mandi la...whahaah...after mandi, sembahyang isyak, saya BFkan Medina semula sampai Medina tertido...bila Medina dah tido, saya sambung lipat baju...bila semua dah siap, baru saya boleh tido..sekian.


semua penat saya hilang bila melihat wajah ini ;) mama love u medina..

2 comments:

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

a'ah kan even sibuk cemana pun bila tgk muka anak hilang sume..jiwa pun jadi tenang..

eee!! comelnyaaa diaaa!! gerammm!!

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Salasiah Ammar said...

tu la perasaan seorg ibu rupenya kan weiyda..;)