Thursday, June 9, 2011

Tuesday blues...

Ini kisah hari Selasa haritu...Macam biasa bangun pagi, bersiap2 untuk pergi kerja, tunggu lrt dengan tenang...takde apa yang menarik pun nak cite time tunggu lrt...tapi harini agak releks sikit sebab cume kena attend training dari pagi sampai petang hehehhe....sampai office, macam biasa kena tunggu lift pulak...oleh kerana nak kena pegi training kat level 50, so kena tukar lift kat level 36...

tapi  sampai2 je lift tu kat level 46, tetiba lift tu terjatuh ke level 45 balik...okeh2 saya rasa gegaran, gegaran dari lift gara2 terjatuh ke bawah balik...dan saya dapat rasa macam tali lift tu terputus bila lift tu tetiba terturun setingkat.....lampu pada button no lift terpadam satu2....perasaan tetiba macam blank tak tau nak panik ke nak relek2 ke or nak tido huuhuu...sebab sebenarnya saya tak sangka yang saya terperangkap dalam lift....okeh2 ni 1st time ni tau...tu yang tak tau nak imagine camne perasaan yang patut dibuat bila terperangkap dalam lift....hahahah walaupun unlucky sebab terperangkap dalam lift, tapi still very lucky coz i'm not alone....dalam tu ada lagi 3orang lelaki, 2orang Chinese dan sorang Indian......huhuhu....kalau sorang2 memang wajib saya meraung dalam lift tu...hahahah bila dah terperangkap, saya dengan cepat tekan loceng dan bercakap dengan operator via interkom...memang interkom tu depan mata saya pun, sebab tu saya yang cepat2 panggil operator....

dari 5minit ke 5minit saya tunggu lift terbuka sampai berpeluh2...aircond dalam lift dah macam tak rasa sejuk sebab oksigen dah berkurangan...mujur saya tak pengsan hahah....lift pun semacam dah gila sebab turun naik, turun naik tapi takmo terbuka...at last setelah 30minit terperangkap, lift tu terbuka kat level 46....saya & lain2 cepat2 turun seperti yang diarahkan oleh operator...huhu lega betul bila dah selamat...

bila dah keluar dari lift tu tetiba terfikir, kalau la tetiba lift tu terjatuh terus sampai bawah dan tak dapat diselamatkan, apa akan jadi dengan saya?? adakah pagi tu pagi terakhir saya melihat wajah anak dan suami...YaAllah...Allah masih panjangkan umur saya...Na'uzubillah...


tips: Kalau terperangkap dalam lift dengan lampu & aircond terpadam, anda dipersilakan duduk untuk menstabilkan graviti diri anda dan mengurangkan risiko daripada anda pengsan...

++ Love is in the air ++

No comments: