Wednesday, September 28, 2011

Ini budak manyak kurang ajar...manyak gedik...

Sementara menunggu jam ke angka 5.30petang....saya nak story sikit pasal semalam...kerja pun dah settle dan sedang get ready nak cabut...huuhuhuh my mind dah sampai ke nursery Medina dah sebenarnya...tapi meh saya story mory dulu...

memandangkan semalam ialah my big daddy sweet birthday, after kerja saya singgah di Secret Recipe kat bawah office saya ni. Niat hati nak beli kek la...apa lagi kan kalau dah pergi Secret Recipe....

TAPI!!!!

Saya sangat la geram kerana!!! ok cerita bermula begini:

SAYA: ......diam........(masuk kat kedai dan terus terpacak betul2 kat tempat nak pilih2 kek tu....)

SAYA: Kak...kak...(saya panggil Girl A yang jaga kat dalam kaunter tu sebab nak suruh amekkan kek)

SAYA: .........diam.....(menunggu untuk dilayan...padahal cuma saya sorang je kot yang terpacak kat depan kaunter tu...tapi 2orang girl yang dekat kaunter tu tetap tak layan saya...)

SAYA: kak..kak...saya nak kek ni kak....(saya panggil lagi tetap dengan nada biasa sebab saya rasa myb dieorg tak perasan or dieorang pk saya saje2 nak panggil2 diorang...masa tu still saya sorang je yang terpacak kat kaunter)

Girl A & Girl B: (borak2 sesama sendiri tanpa layan saya....)

SAYA: ...........diam saja lagi...& still waiting...& waiting......

TIBA-TIBA!!!!...masuk 2orang lelaki berdiri sebelah saya & nak pilih kek........

Girl A: abang nak kek yang mane?? (laju je terus tanya kat mamat 2orang sebelah saya yang baru masuk tadi)
SAYA: ..........diam........(dalam hati, mak ai...hangin aku!!!!! dari tadi aku panggil korang tak layan...bila jantan datang, korang layan....siap panggil abang & senyum meleret tergedik2 lagik!!!!!)

Girl A:  abang nak Chocolate Indulgence tak?? (siap offer pada lelaki2 sebelah aku ni....senyum tu yang aku rasa nak siat2 mulut dia!!!!!!!!!!)

Lepas je lelaki2 tu berlalu...

Girl A:.....diam........ (terus je berlalu biarkan aku terpinga2 nak beli kek....)

SAYA: Kak...kak...saya nak kek ni kak....(cara saya panggil dah makin kuat cikit dah....tapi bagi saya, tu belum dalam kategori suara marah...hahahha)

Girl A: nak yang mane? (nak tak nak je cara minah ni tanye!!)

SAYA(saya tunjuk nak cheese cake satu dan sambil tanya,) Chocolate Indulgence ada tak?? (padahal saya dah dengar tadi minah ni offer kat mamat2 sebelah saya)

Girl A: nak ke??? (sambil pandang saya...jangan nak kata senyum, cara tanye berbudi bahasa pun tak....kurang asam punya minah gedik....yang jantan tadi ko bukan main offer lagi, bile dengan aku ko tanye macam apa jerk)

SAYA:.....diam... (bayar dua2 kek yang saya nak & blah....)

Moralnya...napela yang saya selalu tengok dan jumpe, Melayu kita sendiri yang bersikap kurang ajar macam ni??? kadang2 segan bila tengok....saya pun bekerja melibatkan melayan customer.....tapi saya tak pernah la sampai kurang ajar camtu bila dengan customer.....walaupun saya kategori kurang penyabar...TAPI yang bagusnya, saya boleh lagi bersabar dengan Girl A tu...walaupun dah dilayan camtu....maknenye saya ni penyabar la ek??? hahahahah TAPI sebenarnye saya cume pk nak beli kek birthday untuk big daddy tersayang jerk....kalau semata2 untuk saya makan sendiri, memang konfem2 dari awal2 saya dah blah camtu jerk.... 

++ Love is in the air ++

No comments: