Wednesday, March 7, 2012

Kenapa amek MAID? SIRI 1

nak tau tak sebab ape saya amek MAID? ok arini saya try cerita & habiskan bercerita...kalau dah lupe, klik sini

ceritanya macam ni...


21/10/2011 (Jumaat)
Medina tetiba demam teruk sampai 40darjah celcius + cirit birit...syian dia...saya balik keje je tengok die demam kat nursery...nursery pun punye bagus tak bagitau saya pun yang Medina demam...amek dari nursery kami terus pergi klinik...


22/10/2011 (sabtu)
Medina start muntah2 pulak sampai Medina dah takmo makan & minum susu..bibir dia pun dah merah sangat2...sebab badan die terlalu panas kot...lepas dah makan ubat demam , surut kejap je...pastu demam balik...tapi still muntah2 & cirit-birit....sepatutnye pada 22 & 23/1/2011 ( Sabtu & Ahad ) tu saya ada kursus di Taiping...patutlah saya rasa macam tak sedap hati je nak pergi kursus tu...rupe2nye nak dijadikan cerita, Medina pun tak sihat....


23/10/2011 (Ahad) 
Saya & Big Daddy bawak Medina ke klinik sekali lagi...tapi still takde perubahan...


24/10/2011 (Isnin)
Medina still demam tak surut2...saya pun dah ala2 mamai sebab dah beberapa malam Medina tak tido sangat & asyik cirit-birit + muntah2...malam tu saya decide nak bawak Medina pergi hospital keesokkan harinya.


25/10/2011 (selasa) 
pukul 10 pagi terus bawak Medina ke Hospital Tropicana. Saya dah agak Medina akan kena admit sebab dia dah takmo makan & minum susu...doktor kata Medina dah dehydrate...sampai hospital terus doctor masukkan ubat dekat punggung...and pasang tiub kat tangan Medina untuk masuk air....syian tengok Medina menangis2, sampai dia macam fobia dengan doctor & nurse. Lepas sejam bila dah masuk ubat dekat punggung, suhu badan Medina dah turun sikit 39 darjah celsius...lebih kurang 2 jam ktorg tunggu bilik kosong kat hospital..dalam masa menunggu, baru Medina nak minum susu...tu pun sikit jerk...dalam pukul 12tgh baru dapat masuk ward.


jadinya, dekat 4hari jugak la kami sekeluarga berkampung di hospital....hampir setiap 2jam suhu badan Medina di check...Alhamdulillah Medina dapat keluar ward setelah 4hari tangan dia berbalut sebab kena masuk air dan antibiotik...doctor kata antibodi Medina lemah, sebab dia memang selalu demam sepanjang di nursery...lepas tu saya & big daddy bertekad nak berhentikan Medina dari nursery, supaya kesihatan Medina lebih terjaga.


ok sebenarnya cerita tak habis lagi...nanti saya try sambung lagik ye?

++ Love is in the air ++

2 comments:

suezen said...

now i got the story

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

medina. a nice name. semoga cepat sembuh medina. sihat2 selalu ya!!!