Sunday, March 11, 2012

Kenapa amek MAID? SIRI 3

ok sambung lagi cerita...

oleh kerana saya & big daddy berhentikan Medina dari nursery, keadaan mula la kelam kabut sebab tak tau nak hantar Medina kat mana bila kami pergi kerja...last2 demi kesihatan Medina yang dah nampak ok after discharge dari TMC, saya telah amek unpaid leave selama 2bulan...saya dah serik nak hantar Medina kat nursery lama sebab tak larat nak tengok Medina demam+batuk+selesema+cirit-birit saban minggu...sakit tu la berulang2 tak habis2...baru nak sihat, dah sakit lagik....lepas ni kalau nak hantar pun biar Medina dah besar cikit...

setelah berbincang dengan family dan bos...so starting 1 Dec 2011 - 31 Jan 2012...officially saya amek unpaid leave...dan bermula la kerjaya saya dirumah sebagai fully housewife selama 2bulan....saya memang hargai qualiti masa saya bersama Medina....tapi serius memang saya nampak perubahan kesihatannya....dan yang penting Medina memang sihat hingga kini sejak lepas warded aritu...syukur Alhamdulillah....

tapi dalam masa saya cuti tu, misi mencari babysitter bermula...dengan harapan baby sitter tu tak jaga ramai budak dan kalau boleh biar babysitter jaga Medina sorang je...tapi apakan daya, tak jumpe pun babysitter yang bersesuaian...majoriti sume nak jaga ramai2...bile jaga ramai, mesti banyak dapat fulus $$$$$....urrmmmm...

ok sambung kat next entry...hehehhe

++ Love is in the air ++

1 comment:

Dear Diary said...

sian medina kan sal...cepat2 sambung next entry..tak sabar mau tau kesinambungan ceritanya.. ;p