Tuesday, March 13, 2012

Kenapa amek MAID? SIRI 5

1st day kat taska B - turun hantar Medina dalam pukul 10am selepas siap mandikan Medina dan bagi die makan...stay kat taska tu 2jam...time tu ada owner nursery & sorang pengasuh,  baby umur 2bulan ada 2orang, yang sorang baby tu anak owner nursery tu sendiri, budak umur 1thn sorang, budak umur 2thn & 6thn sorang (dua2 anak owner nursery tu sendiri)..1st impression saya kat nursery ni, sangat tak teratur, kotor sebab tahi2 cicak bersepah tepi dinding, beg budak2 walaupun belum ramai, sume letak kat tepi2 dinding, susu & botol susu pun slumber letak atas lantai, mainan sume lebih kepada mainan budak2 tadika...takde partition or bilik pun untuk tempat tido budak kecik bawah setahun...memang open jerk dari ruang mainan sampai tempat tido...dalam saya duduk tunggu Medina, saya selidik cikit2 kat owner die, owner die kata ni 2nd branch taska die...rupe2nya taska tu sekali dengan tadika....patut la mainan banyak untuk budak2 tadika....tapi bagi saya, die macam tak pernah bukak taska pun sebab die sendiri nampak kelam kabut...lepastu, dalam saya tunggu Medina, die takde pun try nak pujuk2 Medina...urmmmm

pastu sepanjang 2jam saya kat citu, anak owner tu yang umur 2thn & 6thn...dekat 6,7 kali kuar masuk nursery tu pegi beli jajan kat area kedai deretan nursery tu...makan mamee bertabur2, owner tu tak kutip pun...ermmmm bagi saya anak die sendiri agak kurang berdisiplin kan??? owner tu plak tak tegur pun anak die..dalam pukul 2ptg tu saya datang amek Medina, Medina macam biasa tengah menangis2...malam tu saya mengadu pada big daddy pasal hal ni...dia kata esok die pun nak try tengok...

2nd day kat taska B - big daddy tunggu jugak pagi tu...pagi tu ada 2orang budak umur 4thn kalau tak silap, baru daftar...lepas tu budak tadika main plastisin pastu bersepah2 atas lantai, plastisin main kat lantai kan kotor jadiknye lantai tu....lain la kalau yang brand Play Doh... urmm lagi satu yang saya tak puas hati, mamee yang anak owner tu makan semalam ada lagi bertabur2 kat lantai, tu maknanye, owner or pengasuh kat situ tak sapu or mop lantai...tahi cicak pun still ada okeh...waaaaaaaaaa tak suka!!!!! big daddy dan saya cume stay situ dalam sejam lebih...lepas menyaksikan pergaduhan antara anak owner tu yang berumur 6thn dengan budak2 yang baru masuk, saya dan big daddy terus bawak Medina balik rumah...CANCEL terus nak hantar situ...

setelah kehabisan idea nak carik nursery & babysitter, kami pun mula berfikir2 untuk carik MAID...masa time tu tinggal lagi sebulan sebelum saya masuk kerja semula...

ok sambung lagi...


++ Love is in the air ++

No comments: