Tuesday, April 10, 2012

Kes Kedua

Selasa, 27 Mac 2012..

Bibik still dengan perangai dia...kali ni dia tak marah2, tapi langsung tak tegur saya dan big daddy...saya tanya sepatah, dia jawab sepatah....tu pun tanpa pandang saya...dah macam saya pulak yang menumpang di rumah dia...malam tu bibik siap buat coleslow lagi tu untuk makan malam DIA sorang...bukan untuk kitaorang...amacam, high taste kan bibik ni?? patut la sardin boring, nasi goreng boring, keropok lekor boring, fruits tart dia tak heran, nak minum kopi brand nescafe jerk, kalau indocafe dia kata tak sedap...padahal indocafe dari negara dia kan...ish2 bibik ni berselera omputih rupenye...mungkin di Indonesia pun dia makan camni kot....kalau betul dia orang senang nak makan2 camni, nape dia datang jadi maid di Malaysia? sungguh demand dan tak bersyukur bibik ini!!!!! walaupun dia buat gaya macam dia majikan, saya & big daddy layan kan je dulu...

lebih kurang begini la coleslow nye...tapi bukan ni yang bibik buat...yang ni saya dapat dari google..

Rabu, 28 Mac 2012

bibik tetiba jadi baik macam biasa....pagi2 saya bangun dan siap2 nak pergi kerja, bukan main dia tegur saya seperti sebelum dia buat perangai....saya fikir dia dah ok balik kot....maybe hari yang dia mengamuk2 tu dia ada hal kot dengan laki dia kat Indonesia....atas perikemanusiaan, saya bagi bibik ubat...seharian memang dia baik macam biasa....

Khamis, 29 Mac 2012

bibik buat perangai semula....dia langsung tak tegur saya dan buat saya dan big daddy macam orang asing di rumah sendiri....yang semalam dia tetiba baik tu cume LAKONAN semata-mata!!!!!!! HIPOKRIT.... sumenye sebab dia demam...so nak ubat punye pasal, kena la minta simpati dengan saya...patut la semalam baik jerk...saya yang rasa diperbodohkan!!! kurang asam bibik!!! petang tu saya dan big daddy balik kerja, dia memang tetap tak tegur kami langsung...lepas je dia mandi petang, terus bibik tak keluar bilik sampai keesokkan hari....saya balik kerja lintang-pukang masak dan kemas sediri macam biasa seperti tiada bibik sebab bibik buat perangai macam dia yang majikan...




Jumaat, 30 Mac 2012


bibik tetap dengan perangai dia...petang tu saya balik beli fruits tart dari kawan ofis...memang niat beli lebih nak bagi bibik rasa...so balik tu saya wat macam biasa la suruh dia makan fruits tart...


Saya: "Bibik, rasa la tart ni, saya beli kat ofis...makan habiskan la sebab saya & tuan dah makan.."(fruits tart tu memang saya tinggalkan untuk dia 4biji...)


Bibik: " Fruits tart??? saya tau itu" ( sambil jawab, sambil wat gaya macam dia tak heran pun tart tu....dia pun tau tart tu...padahal saya suruh makan je pun...sampai hati dia jawab dengan gaya berlagak dia...nasib baik saya tak amek tart tu pegi tepek kat muke dia tau!!!!!!)


Saya memang bengang bibik jawab camtu, big daddy pun perasan bibik camtu dan big daddy terus ajak saya dan Medina turun pergi taman...sebab malas nak tengok muke bibik yang berlagak tu...


Balik je dari taman, saya tengok tart tu ada lagi atas meja, tak berusik langsung...padahal sebelum ni kalau saya beli pape, laju je dia makan...masa balik tu bibik dah berkurung dalam bilik dia sampai keesokkan harinya...


Sabtu, 31 Mac 2012

bibik tetap dengan perangai dia...sampaikan saya dan big daddy yang lemas tengok muke dia dalam rumah...tengahari tu kami keluar sebab bosan tengok muke bibik...Maghrib tu kami sampai rumah, bibik dah berkurung dalam bilik...kami dah decide nak berhentikan bibik sebab tak tahan dengan perangai dia...serius dah macam budak2 main tak kawan2...masam muka dalam rumah...ntah pape ntah...so big daddy plan dengan member baik kami aka ex-jiran kami di D'Rimba untuk hantar bibik balik pada keesokkan harinya...kami dah nekad sebab rasa tak guna nak simpan orang camni lama2...tapi saya tetap bersyukur sepanjang peninggalan saya pergi kerja, bibik tak apa2 kan Medina atau wat perkara2 yang tak diingini pada Medina...

ok next entry untuk kes ketiga...see ya..

++ Love is in the air ++

No comments: