Sunday, March 10, 2013

2nd Pregnant - 33minggu

Sekarang dah masuk 33minggu...apa yang saya rasa sekarang ialah nak cepat bersalin hahahah...bestnye...boleh tengok baby comel dan bercuti2 rehat....walaupun kali ni saya sedikit berdebar sebab tak tau macam mana rasanya contraction yang macam orang cerita kan...orang cerita, dengan pembacaan lain...tak sama dengan realiti hahahah....masa bersalin Medina dulu c-zer...so saya sangat la bersenang lenang tak tunggu sakit sebab tarikh nak bersalin sume dah sedia maklum....sume dah boleh plan siap2 dari segi cuti dan lain2....

kali ni ramai yang kata perut saya kecik heheheh....dulu masa 1st pregnant masuk 7bulan dah nampak pembesarannye...walapun tak sampai obesiti...tapi kali ni saya perasan gak yang bentuk perut saya tak sebesar dulu hahahhha....tapi saya tak kesah sangat pun besar ke tak...janji sihat...nak kata tak lalu makan, amat la terlalu2 makan hahhaha...big daddy siap tnya doktor, risau kot2 perut tak normal hahahha...doktor kata lagi bagus perut tak besar hahahha....tak la nampak sarat dan penat sangat...sebab perkembangan baby pun normal....kalau baby lahir sederhana pun lagi senang nak bersalin...hihihi macam2..

Berat terkini 58kg...berat baby 1.8kg..

lagi satu ramai orang tanye kali ni boleh bersalin normal ke? kalau ikut checkup terkini, doktor memang kata takde masalah untuk kali ini...kalau takde aral memang boleh normal...tapi saya amek konsep tak kesah ape2 pun...janji kelahiran ini dipermudahkan...dan semua selamat...aritu seawal 6bulan saya dah tau saya akan kena c-zer... sebab baby songsang, kepala tersekat pada rahim...sebab tu saya memang dah sepenuhnye ready untuk bersalin...kalau saya dapat bersalin normal kali ni...Alhamdulillah sangat2 sebab saya dapat merasai pengalaman c-zer dan normal...pape pun semuanye terserah pada Allah...Amin..


++ Love is in the air ++

No comments: