Wednesday, December 10, 2014

Ayers Rock Butcher and Grill @ Kota Damansara

Siapa suka makan steak mesti suka tempat ni.....macam aku tak berapa minat sangat tapi tak bermakna aku tak boleh pergi steak house tau...heheheheh steak house ni memang tempat feveret Big Daddy...nama dia Ayers Rock Butcher and Grill...tempat dia kat Kota Damansara...biasalah aku memang carik tempat yang dekat dengan rumah aku jerk ahhahahahha....

Menurut peminat tegar a.k.a Meat Lover a.k.a Big Daddy, daging kat sini memang very juicy, lembut, masak elok-elok jerk...tapi memang lembut pun tau, sebab aku suka tumpang rasa makanan Big daddy hahhahahahah....korang boleh pilih sendiri steak tu nak masak jenis macam mana "Well Done" ke, "Medium Rare" ke, "Rare" ke...pilih la mana-mana ikut taste masing-masing....Macam aku yang tak western sangat, maklumla mulut "Jawa" heheheh...aku suka Beef Burger or Grill Chicken...

Tempat dia memang cun dan berkonsepkan barangan Aussie...Halal dan pernah masuk Jalan-Jalan Cari Makan TV3 ewah nak jugak bagitau hihiihih...Katanya owner dia Melayu yang pernah duduk kat Aussie...kira aku rasa hiasan kedai tu dari hasil collection owner dia kot...Branch yang kat Kota Damansara ni dan setakat yang aku selalu pergi, memang tak sesak sangat...kira aman la kalau nak menikmati makanan sambil melayan anakku Al-Ameen yang tak duduk diam....muahahhaha Price dia reasonable...

Ha lagi satu yang menarik untuk ladies, Ayers Rock ni sebelah je dengan Butik Al-Humaira Contemporary, sederet dengan Imaan Boutique dan Ashh&Annas....Erkkk Zawara pun dekat jugak tau, tapi kena jalan depan sikit....Perhhh banyak butik.....ladies confirm tau la nama-nama besar butik-butik ni....memang aku confirm sangat-sangat hahahahhha, so boleh la lepas shopping singgah makan kat sini hehehehhehe.....memang dekat sangat ok, jalan kaki je sampai hahhahaha...

Branch Kota Damansara
Nak jugak tunjuk bukti hahahhah
Mushroom Soup tapi bagi aku agak cair...
Grill Chicken untuk aku...
Erkk Meat Lover ni kalau order tak cukup sepinggan tau...
Setelah buat perangai beberapa kali....Phew...bukan senang nak bagi Al-Ameen duduk diam macam ni tau hahahhaha duduk dekat baby chair pun dah taknak sekarang ni....amboi!!


Info Ayers Rock Butcher and Grill, Kota Damansara:
Alamat: 12A, Jalan PJU 5/20D, The Strand, Kota Damansara 47810 Petaling Jaya, Selangor.
Opening Hours: 11am-11pm
Telefon: 03-6142 6233


++ Love is in the air ++

No comments: