Monday, December 22, 2014

Projek D.I.Y. - Cantikkan Tong Sampah

Ha!! itu dia...tajuk bukan main eksyen kan...hihihiih "cantikkan tong sampah" hahahah

Sebenarnya aku dah bercadang nak beli tong sampah baru tau, hahahhaha Alasan aku nak beli baru kononnya sebab tong sampah ni dah 3tahun guna dan body dia dah tak berkilat dan juga tempat tekan kat kaki tu dah tercabut...hihihihi biasa la bagi alasan biar kukuh dan padat...

Tapi mujur kawan baik aku ajak aku join group deco kat dalam FB...maka niat aku nak beli tong sampah baru pun berjaya diluputkan hahahhaha...kalau tak, nak beli design sama macam tong sampah yang ada sekarang ni pun dekat RM80 jugak harganya...erkkk...

Jadi disebabkan terpengaruh dengan group deco kat FB tu, aku pun dapat la idea nak cantikkan tong sampah aku...aku memang suka bab kemas-kemas tapi bab kreatif menghias ni agak failed sikit...jadi bila tengok orang lain D.I.Y., berguna jugak la idea-idea tu untuk minda aku supaya lebih "out of the box" hihihihi...

Maka jadi la D.I.Y. aku buat pertama kalinya...eh tapi aku minta tolong Big Daddy yang tampalkan sebab aku tau kepakaran dia lebih baik untuk bab macam ni...heheheh

untuk sticker tong sampah ni aku beli kat Daiso, RM5 je...cukup guna sekeping je...sebenarnya sticker ni untuk yang lekat kat tempat masak tu...tapi aku ubah letak kat tong sampah...sebab tu ada wording "Happy Cooking Time" kat sticker tu...ala buat-buat tak nampak sudah la word tu ya hahahahah janji aku suka corak & color dia hehehehe....

Sebelum kena tampal, nampak kan dah tak kilat body dia....huhuhuhu
Taraaaa bila dah tampal nampak comel sikit hahahahha
SILA ABAIKAN SEDIKIT KECACATAN yang ada hahhahaha


++ Love is in the air ++

No comments: